Mieke Bosch
25-10-2019

Mieke Bosch

Op een gymnasium kom je vroeg of laat hoogbegaafde leerlingen tegen. Ik kwam ze in elk geval al snel tegen in mijn wiskundelessen. En ik vind het dan een uitdaging om binnen de les te differentiëren. Om het programma in te korten en daarnaast andere stof aan te bieden. Zo deed ik met een groep in de derde klas met succes een stuk stof uit de vijfde klas. Maar ook buiten mijn lessen om, gaat mijn aandacht uit naar deze getalenteerde kinderen.

Het is namelijk een misverstand om te denken dat een hoogbegaafde als vanzelf soepel door het gymnasium rolt. We hebben zeker hoogbegaafde leerlingen die graag en veel leren. En die komen bij ons zeker aan hun trekken. Ik denk graag mee om deze leerlingen van een extra onderwijsaanbod te voorzien die past bij hun talenten en interesses.

Herken jij je in dit profiel? Dan moet je in de bovenbouw maar eens vragen naar de bonusurenregeling. Daar kun je zeker je voordeel mee doen.

Maar ik wil ook kijken naar hoe we als school de andere hoogbegaafde leerlingen het beste kunnen helpen. Je kent ze misschien wel, die hoogbegaafde leerlingen die de woordjes Latijn niet zomaar in hun hoofd krijgen en dan ook nog aan hun huiswerk wiskunde moeten denken en niet vergeten om hun tas nog even goed in te pakken. Ik denk dat we op het Felisenum je goed kunnen ondersteunen hierin. Voor goed regulier onderwijs op niveau ben je bij ons aan het goede adres!

Hoogbegaafde leerlingen ondersteunen en extra’s bieden, dat is voor mij de uitdaging!

Mieke Bosch
Docent | Prelisenum