Schoolgids Felisenum 2023-2024
2. Het beschikbaar komen van nieuwe informatie, die onmogelijk bekend kon zijn tijdens de rapportvergadering en die van beslissende betekenis is voor het verloop en de uitslag van de rapportvergadering. De conrector draagt zorg voor het informeren van de indiener(s) van het verzoek om revisie over het verloop en de definitieve uitslag van de vergadering. De Maatschappelijke Stage op het Gymnasium Felisenum Als school hechten we waarde aan het feit dat leerlingen een bijdrage leveren aan de maatschappij, daarnaast vinden we persoonsvorming en burgerschap erg belangrijk. In dat licht organiseren we in de 4e klas de maatschappelijke stage. Een mogelijkheid voor leerlingen om zich op een ander vlak dan het schoolse te ontplooien, de verbinding met de wereld om hen heen aan te gaan en van waarde te zijn voor de maatschappij. Daarbij kunnen de leerlingen binnen zo’n stage ook een andere kant van zichzelf ontdekken. Hoewel de overheid de stage niet meer verplicht sinds 2015 vinden wij het een zeer waardevol onderdeel van ons curriculum en houden hier graag aan vast. Onderwijskwaliteit Kwaliteitsbeleid Het Gymnasium Felisenum hecht veel waarde aan een goed kwaliteitsbeleid. Enerzijds gaat het natuurlijk om (verdere verbetering van) de onderwijskwaliteit (blijkend uit cijfers, rendementen en tevredenheid), anderzijds om op passende en adequate wijze rekenschap af te leggen jegens de verschillende belangengroeperingen van de school: leerlingen, docenten, ouders, Bevoegd Gezag, Inspectie. De school neemt deel aan Vensters voor Verantwoording. Vensters voor Verantwoording voorziet in uitgebreide informatie over scholen en hun prestaties op de website van Vensters (www.scholenopdekaart.nl ). Wat betreft verbetering van de onderwijskwaliteit, zet de school in op verrijking, verdieping en verbreding van het onderwijs. In het kader van het excellentiebeleid wordt een verdiepingsproject voor bovengemiddeld presterende leerlingen uit klas 1, 2 en 3 aangeboden. Deze leerlingen mogen zelfstandig een eigen gekozen project uitvoeren in een aantal lesuren per week. Als afsluiting houden deze leerlingen een presentatie over hun project op de speciaal hiervoor georganiseerde presentatieavond. Resultaten A antal leerlingen Bevorderd Afstroom % doorstroom naar volgend leerjaar 2021-2022 2022-2023 2021-2022 2022-2023 2021-2022 2022-2023 2021-2022 2022-2023 Leerjaar 1 121 91 115 91 4 1 95,04% 100,00% Leerjaar 2 112 115 104 107 3 15 92,90% 93,04% Leerjaar 3 94 113 78 105 5 5 83,00% 92,92% Leerjaar 4 77 79 69 79 6 0 89,61% 100,00% Leerjaar 5 86 73 78 69 3 1 90,70% 94,52% Leerjaar 6 102 80 99 72 2(vavo) 3 (vavo) 97,06% 90,00% 22 Schoolgids 2023-2024 Het Gymnasium Felisenum
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjQzNTk=