Hersenen kraken tijdens Olympiades

Hersenen kraken tijdens Olympiades

Woensdagmiddag 29 januari hebben negentien leerlingen uit klas 2 t/m 5 deelgenomen aan de eerste ronde van de wiskunde-olympiade. Na het 5e lesuur hebben ze geheel vrijwillig twee uur lang hun hersenen laten kraken over twaalf pittige opgaven. Na 120 minuten moesten enkele leerlingen zelfs met zachte dwang aangespoord worden om hun werk in te leveren, tijdsverlenging is nou eenmaal bij de wiskunde-olympiade onder geen enkele voorwaarde toegestaan, ook niet bij dyslexie of dyscalculie.

Op 10 februari zal bekend zijn welke leerlingen door zijn naar de tweede ronde op 13 maart.

Twee leerlingen uit klas 5 en één leerling uit klas 6 hebben tegelijkertijd meegedaan aan de aardrijkskunde-olympiade. Het leek wel een Centraal Examen met vier grote opgaven over onder andere de Maya’s, Chinese investeringen in Latijns-Amerika en de steden van de toekomst in Nederland. Op 1 maart wordt bekend wie aan de eindronde mee mogen doen die plaatsvindt van 3 t/m 5 juni.

Frank Welling (wiskunde) en Marieke Hobbes (aardrijkskunde)